Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Monday, May 30, 2011

Demam Panas :(

Salam dan Selamat pagi isnin. Hmmm, lamenye tak berbloging smpai berhabuk terok blog saya :( Rindu banget lah kat blog nie. Baru harinie masuk ke pejabat :) Al-kisahnye, diriku diserang demam panas yg tak pernah saya alami sepanjang duapulohenam tahun bernafas dimuke bumi nie. Serius! Bermula pada 16Mei yg lalu, saya tak ke pejabat a.k.a. ofis kerana mula rase tak larat. Dan seterusnya pada keesokkan arinye, badan2 dan tulang2 nie dh mule sakit dan mencucuk2 je rasenye. Dan tak tahan, saya ke kelinik dan doktor mengatakan saya nie demam dan kena serangan selsema. Doktor bagi MC duahari sahaje. Dan setelah berlalu, demamku tak jugak kebah dan elok. Hati bertambah runsing. Panas badan dan batok2. Saya nekad ke klinik lagi sekali pada ari Khamis 19Mei, mase tu badan ku dah naik panas mendadak smpai 39Darjah celcius. Panas, dan tekak ku dijangkiti kuman a.k.a virus. Merah, bengkak dan terlalu terok keadaanye.  Sampai suara mule dah tak keluar! Dan doktor bagi MC lg 2hari. Berehat lah saya dirumah sampai hari ahad 22Mei. Niat hati konon nk g ke pejabat pada 23Mei, tp yg tak syoknye tue, malam ahad tu, badan saya panas sangat2. Menggigil kesejukkan! Dan pg isnin tu saya nekad ke kelinik. Dan doktor cek tekak saya dan katanye, demam saya tak akan semboh selagi tekak saya tak pulih. Tengok tekak saya dah merah menyala, bengkak dan dijangkiti kuman. Bile batuk je, dada dan lutut sakit giler. Tak pernah saya mengalami keadaan mcmnie. Runsing. Mama saya pon asyik SMS dan TELEFON anaknye nie. Saya phm, dia risaukan saya kerana anaknye nie jauh dimate.  Dan encik tunang saya pon tak henti2 menemankan saya ke kelinik dan jugak menjaga saya.  Saya disarankan oleh doktor untuk abiskan antibiotik dan ubat kumur utk matikan kuman tersebut. Minum byk air kosong. Haaiiiissshhh, mcm tahu je doktor nie yg saya kurang minum air kosong. Heheheehehehehe. Baiklah doktor, saya akn minum lebih sikit. Sikit je ek? Dlam ati saya ckp cmtue. hihihihihihi. Saya gagahkan lah gak diri nie nak minum air kosong tue. Bile makan ubat jer, saya minum ngan air manis :) ader ke org wat cmtue? Saya sorang je kot cmtue bile tibe nak makan ubat. Kahkahkahkah! Selalu kena tegor ngan encik tunang sbb suke makan ubat ngan minum air manis. Bukan per, pahit giler beb ubat tue. Asyik muntah2 jer saya, bile muntah, tekak tu pahit bukan main lagi. Smpaikan terpksa beli gule2 manis nk ilangkan rase pahit tue! Hiisshhh... terok kan? Doktor dengan baik hatinye memberikan MC kepada saya bermula 23Mei smpai 27Mei. Fuhhh! Terima kasih doktor! Hehehehehehe.. Saya hargai sangat2. Peluang tu saya gunakan utk rehat secukupnye smpai suare saya pulih dan kembali. Keje saya kat umah, makan ubat jer. Selera makan takder sangat, smpai turun gak la berat badan nie.  Tp, lepas dah agak2 sihat tue, selera makan bukan main lagi. Mengalahkan orang gemok jer. Mkan meggi goreng dua PINGGAN kau! hheheehehehehe. Sebelom tue beberape hri tak mkn nasi, saya makan roti nan dan ayam tandoori. Wah, nikmatnye tak terkata! Sedap. Baru ader rase sikit. Lidah nie tak berfungsi baik bile kite tak sihat. Biler dah sihat, mcm2 tekak nie nak makan! Ikot jer lah kan. Name pon orang bru sembuh dari demam panas.  Alhamdulillah,  saya sudah sembuh hari nie walaupun bukan sepenuhnye. Dan pagi nie saya diberikan kekuatan utk bangun dan pergi krja. Sume orang kat ofis nie tanyakan tntang keadaan saya. Saya tersenyum. Kerana, ini bermakna semua orang mengambil berat tentang saya :) Dan terima kasih kepada mama tersayang yg jauh dimate tue, tetap bertanye khabar tntang anak kesayangannye nie dan jugak encik tunang yg tak henti2 menemankan saya ke klinik dan jugak menjaga saya :) Terima kasih sayang, i love u so muchhh! Harap2 saya akan bertambah sembuh dan sihat psnie ye. Korang2 sume doakanlah kesihatan saya. Dan jgn lupe jga kesihatan diri masing2. Byk2 kanlah minum air kosong.







p/s: Sila jaga kesihatan masing2 dimusim cuace yg tak menentu nie.

No comments: