Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Monday, May 30, 2011

Debaran ku

Salam dan selamat petang semua blogger2x sekalian :) Dh makan ker? Arap anda sume dah makan dengan kenyangnye. Seronok semacam je arinie kan? Sape lagi kalau bukan saya. NTAH aper lah nak seronok sgt tu saya sendiri pun xtahu. Yg saya tahu, debaran dihati nie ntah kenape tetibe je berdegup laju. Nape ek? Leh tlg jelaskan tak? Hurrrmm, mungkin pagi nie saya dah blogwalking dn melihat salah seorang blogger tu bru je berkawen. :) Mafuza, YES, Walaupun saya tak kenal anda, tapi saya adalah silent readers blog awk. So, saya mengikuti perkembangan blog awk walaupun awk jarang update blog tue. Sbb suke tgk cara penulisan yg agak sempoi dan ringkas. Tp, seolah2x berborak2x didepan mate. Anyway, Selamat Pengantin Baru buat Mafuza dan Suaminye Khairuddin.  Tak sabo nk tgk mafuza update gmbar2x wedding beliau tu. Pasti cantik kan? Debaran nie yg saya maksudkan ye, blogger2x sekalian. Debaran pada bakal2x pengantin. Saya selalu berdoa pada Tuhan, smoga saya cepat2x dikawenkan dengan si dia, encik tunang saya tue. Bukan aper, sbb saya nie dah penat nak BERCINTA, dan Bercinta tanpa ade hala tuju dlm hubungan tue. Anda paham kan maksud saya? Bercinta cintun sakan, tapi tak sampai ke jinjang pelamin. Sedih kan cmtue? Sbb tue, klau nak bercinta tue, jgn terlalu lame sangat sampai 6tahun or sepulohtahun kerana, makin lame bercinta, makin hambar jdnye hubungan tue. Betol ker? Ntah le, sbb saya sndiri tak pernah mengalami atau merase sebuah perhubungan yg berusia sampai sepulohtahun atau duapulohtahun lamenye. Sbb? Hanya Tuhan je yg tahu kenape. Itu Rahsia Allah. Tapi, sbg manusia, saya harus BERUSAHA dan tidak mudah BERPUTUS ASA utk memastikan perhubungan ini dpt diteruskan dan dibawa keperingkat JINJANG PELAMIN atau dlm erti kata romantiknye, SEHIDUP SEMATI, InsyaAllah.  Sentiasa saya panjatkan doa pada Tuhan smoga tuhan akan memberkati dan merestui perhubungan ini. Saat saya melewati usia duapulohenam tahun nie, terlalu byk kenangan dan pengalaman yg saya tempohi dlm erti sebuah percintaan. Terlalu menyintai seseorang pun tak boleh jugak, sbb? akhirnye akn membawa kite kepada KEKECEWAAN :( hampe dan terluke. Bile melihat disekeliling saya, melihat orang bercerai berai diusia yg mude, nauuzubillah! SAYA mintak DIJAUHKAN perkara buruk seperti itu! Saya jugak bersyukur, kerana tidak berkawen di usia yg terlalu mude dan mentah! Kerana, mungkin saya tidak dewasa dan matang. Jd, ader sbb kan, kenapa Tuhan menetapkan jodoh masing2x berlainan waktu dan masenye. Ader Hikmah keindahan yg tersembunyi disebalik sume tue. Percayalah. Saat saya mule membukakan ati saya kepada si dia, encik tunang saya tue, saya pon tak dpt nak jelaskan mcmane Tuhan boleh bukakkan pintu hati saya utk menerima salam perkenalan si dia dan menerima si dia menjadi kawan saya pd mulenye.  Mungkin Tuhan nk membuatkan saya supaya belajar menerima seseorang lelaki dn mengenal si dia lebih rapat lagi. Kerana mase tu, saya dilanda kekecewaan. YA, Kecewa dan kecundang dlm cinta. Mungkin bunyinye mcm biase, tp mase tue saya dh puas menangis dan berendam air mate tiap malam.  Dan saat saya berjumpa dan berkenalan dengan si dia, encik tunang saya tue, saya dpt rasekan si dia seorang yg penyayang dan mengambil berat sgt2x terhadap saya. Saya rase amat senang sekali berkawan dgnnye.  Itulah debaran yg saya alami diwaktu itu. Dan debaran seterusnye saya rase sewaktu keluar kali pertama berdating dgn si dia. Debaran ketiga sewaktu saat saya dilamar dan dirisik. Debaran keempat saat saya ditunangkan dengan si dia. Hati berbunga2x jer.  Anda yg dah bertunang atau berkawen pasti mengerti kan perasaan saya? Dan saya arap Debaran kelima saya adalah sewaktu saya dinikahkan dengan si dia nanti, InsyaAllah. Debaran sewaktu bersanding tu jauh pulak nak saya jelaskan katsini. Apatah lagi debaran saat menunggu kelahiran anak pertama kan? Pasti lagi teruja dan menggembirakan. Heheheheehe. Itulah antara debaran yg pernah saya alami. Bagaimane pulak dgn anda sekelian bloggers2x? Debaran anda bagaimane pula ye? Cube lah kongsikan bersame2x saya. Ingin sekali saya melihat komen2x anda sume dan cerita2x anda. Jgn malu dan jgn segan berkongsi disini. Kerana, blog ini adalah tempat utk kite saling berkongsi cerita, rase, luahan dan jugak info.  Sekian, wassalam. Bye...








p/s: Debaran nikah tu nanti same tak mcm debaran nk tunggu keputusan SPM?

No comments: