Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Thursday, April 21, 2011

Berapa Hari lagi tinggal?

Salam petang khamis sume pembaca blog2 sekelian :)  Petang2 nie, keje aku ader, tapi masih bertangguh.  Yang dah siap tu, memang settle. Hari nie dpt menenangkan ati sikit. Sbbnye, aku wat keje pelan2 dan tak kelam kabut :)  nape lak tetibe aku jadi rajin smpai nak wat entri kedua nie? (ntah lah,) kebetulan ade idea kot? idea untuk petang nie adalah, berape hari tinggal? sebenarnye tarikh sebenar nikah, sanding dan majlis bertandang blum lagi kami bincangkan dengan kedua2 pihak keluarga :) sbbnye? BAJET! Tapi, dlm blog aku dah letak siap2 kiraan berape ari lagi tinggal hingga ke tarikh nikah kami.  Aku mmg bercadang nak nikah 23 November 2012. Tapi, aku dan encik tunang blum bincang lagi ngan famili kami berdua. jadi,  aku plan nak abiskan baki barang2 hantaran yang blum beli lagi tu.

List barang2 hantaran yang blum beli :

A) Beg tangan  : aku pening nak beg tangan jenama dan jenis mcmame? :(
B) Set lengkap penjagaan diri : Encik tunang punye. (kami tak bincang lagi, nak beli set cemane, dan jename ape? )
C) Sejadah (2) : encik tunang dan aku
D) Telekung : ( aku minat telekung dari Indonesia ) nak cari yg cantik tapi simple buat sembahyang :) tak leh meriah2, tak elok.
E) Tasbih : untuk encik tunang (baru terfikir idea nie smalam :)
F) Tafsir Al - Quran : 2 Buah (untuk aku dan Encik Tunang)
G) Cincin - (untuk encik tunang, nie mgkin tahun dpn kot baru g cari :)
H) Gelang : (untuk majlis nikah nanti :) nak bagi aku pakai mase upacara pembatalan air sembahyang. (nie pun mybe tahun dpn baru cari :)
I) Coklat dan manisan : ade beberape idea untuk coklat dan kurma :)  Tapi, tahun depan beli pun tak per.
J) Sirih Junjung : kami berdua nak cari tahun depan gak sbb nk gune sirih original, bukan PLASTIK!

Dulang hantaran pun blum g tgk lagi dan nak anta sape gubah pun kami blum bincang lagi.
Samada Makcik kesayangan aku yg gubah, atau just bagi kat orang lebih pakar yg tukang gubah.
Yang penting, harga mestilah BERPATUTAN dgn BAJET kami yang tak seberape BESAR nie :P


p/s:  Mudah-mudahan Tuhan akan mempermudahkan segalanye :) bulan 5 atau 6 dah nak plan beli sume barang2 yg sepatutnye kami beli untuk HANTARAN :)

No comments: