Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Thursday, April 14, 2011

Ada ape dengan tarikh nie? Episod 1

Entri kedua hari nie. Petang-petang bute yang amat membosankan kat ofis nie :( tak tahu nak wat per. diaorang mcm sabotaj aku je? mentang2 ar aku dah cuti 2hari. satu keje pun tak bagi kat aku untuk buat. Bengang tol aku rase. Klau ko tak puas hati, bagitahu la depan-depan. nie dok diam2 kutuk aku kat blakang. mcm aku tak tahu. dasar bgsa c*** nie mmg tak senonoh! ngumpat belakang2. cube try ngumpat depan aku ade bran?????  hrrrrmmm, nympah giler aku tgk muke ko! ape lah. Kalau rase keje tu melambak smpai tak de orang nak tolong settlekan, suruh je lah aku yang kat sebelah ko nie buat kan. Nie tak? saje je ckp, tak payah la buat, i leh wat sndiri! kurang di ajar betul.  Grrrrr... geram tol aku rase tau x? jadi, aku buat keputusan nak tulis blog jer.  Lagi syoookkk dari ngadap muke ko. Entri kedua nie bertajuk : Ada ape dengan Tarikh nie? tarikh nikah? tarikh sanding? atau tarikh ape? hurrrmmm, memandangkan aku tak pernah berblog pasal encik Tunang dan aku, so arinie, nak bagitahu sikit lah tentang kami :) Tarikh 23 November 2008 adalah tarikh yg tak mungkin aku lupekan sampai biler-biler pun :) Sebab tarikh tu adalah tarikh aku mengenal si dia dan mule berhubungan melalui sms tau! :P actually kami kenal dlm sebulan lebih. tapi tak penah berborak, ape lagi nak pandang :( tak tahu sape yang sombong? aku atau dia? ntah ler.. cube tnye dia... :p hehehehehehe.  perkenalan kami tu sebenarnye bermula seminggu lpas raye. aku dan member baik serumah bercadang nak cari keje part time kat Fast food yang glamer tu :) Mcd. Memandangkan aku pown bosan gak dok umah ujung minggu. Aku dan member baik aku tu pun merayap2 di area kl dan byk gak Mcd kami terjah. Tapi, tak de keberanian ler nak tnye kat Manager :( lebih-lebih ag sbb tgk byk sgt customer serbu tak henti-henti.  Tapi, bile sampai kat satu tempat nie, area jalan petaling street. Kat Uda Ocean tu, aku dan member aku tergerak ati nak masuk Mcd katsitu.  Kami pun bercakap ngan manager dan mintak borang permohonan keje.  Lepas isi borang tersebut, aku dan member aku pun cabut lah. selang seminggu manager panggil nak interview kami berdua :) seronoknye tak terkata! pastu, kami diterima bekerja part time disitu, pada sabtu dan ahad sahaja :) (atas request kami sendiri) maklumlah hari biase, keje ofis, penat lor klau nak smbung keje part time. tak kan nak berulang alik dari pj ke jln petaling street tu! giler penat ooooo... pastu, minggu seterusnya kami bermula la sebagai seorang pekerja baru dengan berbaju putih dan berseluar itam selama 2 hari. Dan kemudian, dapat uniform. Suke sangat!  sbb first time keje part time tau! tu yang gembira semacam jer. Yang best, dpt belajar byk benda baru dan kenal ngan ramai member2.  dpt ilangkan kekecewaan aku. (mase tu aku masih lagi kecewa ngan bekas kekasih lame) kira nak keje part time nie salah satu cara nak lupekan kekecewaan aku tue! hihihi.  Pastu, byk kali jugak la aku terperasan yang encik tunang aku suke menyakat member baik aku tu. member baik aku tu mude 3thun dari aku :) so, kira mcm adik lah.  aku pun ari2 pas blik keje je dok kutuk kat member baik aku dan aku ckp kt dia yang encik tunang aku nie suke kat dia :) hahahaha.  itu lah anggapan aku mase tu.  Pastu ade gak aku usha sorang mamat kat situ. kulit dia itam manis, muke pun leh tahan gak larh. member baik aku tahu pasal aku minat kat budak tu :) siap ugut aku nak bagitau kat mamat tu yang aku kirim salam. ceehhhh! aku tak mo lah. menjatuhkan maruah aku jer t :) segan giler lah.  Last-last, aku dpt tahu mamat tu dah berpnye. awek dia pun keje situ gak. Jadi, aku terus padamkan minat aku kat dia mcmtu jer. Lagipun sekadar minat tak bermakna sayang dan cinta.  Itu perkara lain.


Memandangkan cerita perkenalan aku dan encik tunang nie panjang, nanti aku akan sambung ke episod seterusnye, ceeewwaahhhh!!! mcm drama lak.

p/s:  Biler teringat blik tentang perkenalan aku dan encik tunang, memang kelakar habis!

No comments: