Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Wednesday, June 29, 2011

Lagu

Hai,
Bile sebut pasal lagu2x sedap, 
tentu saje anda sume ade lagu2x kegemaran masing2x kan?


Saya pon tak terkecuali.
Tp, kebelakangan nie sejak dgr lagu Bagai Bidadari Nyanyian Tomok a.k.a. Shah Indrawan tuh, 
Hati terdetik sebentar.
Kerana lirik2x dlm lagu tu begitu indah.


Tak sangka lirik tu ditulis oleh tomok sendiri. (Info nie saya dpt dari internet)
Dan kata2x dlm lirik tu terlalu sedap utk didengar.
Mungkin anda akn berkata, aahh, jiwangnye minah nie.
Tapi, saya mengaku saya mmg seorang yg jiwang, berhati sensitif.


Tapi, bukan jiwang yg bagi ayat2x berbunga2x bagai.
Plishhh, itu BUKAN saya.
Saya hanya menghayati bait-bait lirik dlm lagu tuh.
Sgt menyentuh jiwa saya.


Anda tahu kan?
Bile hati kite berbunga2x, semua benda terase INDAH.
Tp, tetibe jadi syahdu kejap.
SBB? Tak sngka tomok tu dah nk kawen 1 Julai nie.


Hehehehehe..
Akhirnye sampai jodoh dia dan Ayu setelah hampir 8tahun menyulam cinta.
Wah, lame tu kan?
Lapan tahun berbagai dugaan dan rintangan di lalui.


Setelah saya mengikuti perkembangan tomok dan kumpulannye dlu,
Dari tahun 1999 smpailah saat ini tomok bergerak secara solo.
Tak sangka jugak lah yg tomok sekarang popular balik.


Dulu2x setelah senyap beberape tahun dan tanpa album.
Akhirnya dia kembali bersama album terbaru.
Tp tanpa ahli kumpulannye yg lain,
Ternyata dia BERJAYA 


Dan saya tak sabar gak nk tgk majlis pernikahan dan persandingan beliau dan bakal isterinya.
Mesti gempak dan meriah.
Dgr cite perancang majlis dia pun dah hebat.
Inikan pulak PEREKA fesyen utk baju pengantin nanti.
Mesti CANTIK MELETOPPSS nnoookkss.


Heheehehehe.
Dah la, jom tgk lirik lagu yg saya heboh2x kan tuh.








Lirik Lagu Bagai Bidadari - Tomok


Bagai sebuah cerita aku dan dia
Bermula hanya matanya yang mempersona 
Dia membuatkan hari-hariku Bagai sempurna tiada celanya 
Malam ku gelisah siang ku tertanya 
Jika kau tak bersama
Korus Hadirmu bagaikan bidadari 
Melengkapkan langkahku yang terhenti
Kaulah permaisuri gelap dunia tanpamu 
Umpama nafasku tak berhenti 
Jika kau hilang dalam hidup ini 
Percayalah kasih cintaku padamu Tak pernah hilang Tak akan pergi 
Kitakan terus bersama Bukan untuk seketika tapi untuk selam-lama 
Jangkauan kasih kita hingga ke akhirnya
Kita bagai di syurga (Ulang Korus) 
Tak pernah hilang 
Tak akan pergi 
Tetap di hatiku
Kekal di hatiku
Hanya kamu 
Tetap di hatiku 
Tetap di hatiku





Minat DIA sejak saya berumur 14tahun lagi :) Ngeeeee....



Berehat Sebentar : NB Forever



No comments: