Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Monday, June 20, 2011

Garlic Bread

Salam dan Selamat pagi Isnin kepada sume bloggers2x dan pembace2x blog nie.
Anda sume sihat?
Mcmane ujung minggu anda sume?
Adakah HOT atau TAK?
Cuti ujung minggu saya alhamdulillah, baik2x saje.
Sebetolnye pagi2x nie ati rase geram sikit sbb dah diarahkan utk ke IMIGRESEN.
Sbb saya paling tak senang nk pegi sane.
JAUH dan BOSAN.
Tapi, oleh kerana tuntutan kerja, saya gagahkan diri jugak walaupun ati rase berat.
Ape boleh buat kan?
Bukan ke kerja itu ibadah.
Jadi, sambil kerja itu dah dikira sbg membuat ibadah.
Hmmm, sebenarnye saya agak terase sikit ngan komen blogger yg satu ini.
Bukan saya tak suke orang komen di blog saya, 
Malah saya bersyukur sangat2x, itu bermakna ada jugk org sedar kehadiran blog saya
dan sudi mengomentar blog nie.
Cume saya perhatikan sejak dulu lagi, kalau saya buat sesuatu entri tu, 
MESTI dia komen yg negatif je.
Maksudnye dia bukan mengutuk entri saya, tapi dia mesti mcm asyik nk MENUNJUK2X je kononnye
DIA lagi HEBAT lak!
Hahahaha, kelakar la.
Ade jugak orang berpenyakit mcmnie ek?
Nie pertama kali saya jmpe lah dlm blogspot nie.
Kelakar lah.
Mcm poyo je asyik nk bangga2xkan diri.
Riak tu kan berdose.
Seolah2x nk membanggakan diri dan menunjukkan 
pada orang lain bahawa dia yg HEBAT!
Hahahaha, lawak2x nye.
Kalau bab nk menunjuk, DIA lah nombor satu.
Siap taknak kalah la kate orang.
CEHH, bagi saya orang cmnie dia sebenarnye nk menunjuk2x.
Tapi padahal, satu ape pon tak de.
NAME pun nak cover line je.
Kesian, kesian kesian.
Takperlah. biar lah DIA dgn dunia dia.
Klah, arinie nk ajar kalian sume buat Garlic Bread.
Sebenarnya, klau rase malas sgt, ley je beli garlic butter yg dah sedia ade kat supermarket.
Tapi, saya lebih suke mencube sesuatu.
Jadi, jom semak jap ape resipinye ye.


Bahan-bahan utk membuat Garlic Bread (ROTI BAWANG PUTIH)


10/20 ulas bawang putih dikisar / ditumbuk halus ( jumlah bawang putih bergantung pada anda)
Daun Oregano (yg dlm botol)
Serbuk keju Permesan
Roti FRENCH (Rupanye panjang dan agak keras)
Mentega Low fat atau less salt (jenama terpulang kepada anda)


Cara- cara membuatnya:


Kisarkan bawang putih tersebut hinga hancur.
Setelah siap, campurkan bawang putih tersebut bersama2x dengan garam, mentega. daun oregano dan keju permesan. 
Kacau hingga sebati.
Potongkan roti french tersebut mengikut ketebalan yg anda inginkan.
Sapukan pada beberapa keping roti mengikut selera anda.
Dan bakarkan atas kuali leper tanpa minyak.
Apabila sudah garing, terbalik kan roti tersebut dan hidangkan atas pinggan.
Siap utk dihidangkan bersama2x dengan sup cendawan segera.
(anda jugak boleh membakar roti tersebut di dalam ketuhar microwave)









Setelah siap, anda boleh terus hidangkan ye.






Selamat mencube!


p/s: Jom makan menambah lemak!



No comments: