Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Friday, June 17, 2011

Aneh betul

Hai sume. Tetibe rase mcm nk mkn kek batik nie.
Dulu time ari raye sepupu saya selalu bawak satu bekas besar kek batik buatan sendiri.
Jadi, selalunye saya tak larat sgt nk abiskan sbb dia buat manis sgt mcm orangnye.
Jadi, saya pon amek keputusan tak nk letak gula atau coklat masakan dlm resepi ini.
Saya nk letak milo dan susu pekat manis dan susu cair.
Tak payah pakai telur bagai.
Rase malas nk buat yg terlalu byk bahan2x.
Saya nk buat yg mudah dan cepat.
Jom kite tgk jap resepi dibawah nie:




BAHAN2
1/2 butter
1 peket kecil milo
1/2 tin susu pekat
1 paket biskut marie @ ikut suka
CARA2
1. Cairkan butter, masukkan susu dan milo.
2. Kacau sehingga sebati
dan likat.
3. Akhir sekali masukkan biskut marie (patah-patahkan...senang nak kacau nanti)
4. Kemudian angkat dan tuangkan dalam bekas, tekan dan padatkan.
5. Masukkan dalam peti sejuk.
6. Setelah sejuk, sedia untuk di makan.





p/s : Suke buat masakan yg MUDAH dan CEPAT

No comments: