Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Monday, May 9, 2011

Priest VS Kongsi & Insidious

Assalammualaikum dan Selamat pagi isnin malas :) Heheheehe. So, mcmane ngan smbutan Hari Ibu anda2x sume smalam? mesti best dan meriah  kan? Saya SEDIH, coz saya xblik KL sbb keje katsini BYK. Saya blik KL mgkin 27 Mei nie.  Saya dpt buat ucapan buat IBU tersayang dan xlupa jugak Bakal Ibu Mertua melalui SMS je :) Apepun, ucapan itu adalah tanda INGATAN kite pada seseorang.  Pagi2x nie cam tacing skit sbb my mom nak fligth away mgkin 2 minggu. Dia akan ke Indonesia a.k.a. Seberang laut. Pergi besama2x teman2x nye bercuti dan sambil tue jd PEMANDU PELANCONG. Tssskkkkk.Sedihnye :( Tp xper, saya dh pesan 1 kek kegemaran saya, iaitu KEK GULUNG Mentega di hiasi CHEESE. Manyakkkk sedappp ooooooo :) Sesekali menambahkan LEMAK, ape salahnye kan? hihihihihi. Haaiiisshhh, diet nie pon ntah ke mane. Tp, masih lg dlm KAWALAN terkawal :) Heppii sungguh. Niat ati nk pesan telekung cantik2x di sane, utk HANTARAN, tp pk blik, memandangkan ujung tahun nie ader Festival Kraftangan Indonesia di KLCC, saya akan cari disini ajer.  Murah dan leh tawar harga. Sbb? Mak cik saya boleh TOLONG tawarkan harga :) Nggeeeeee.... Sambil tue, leh beli kain utk nikah dan kain pasang utk wat HANTARAN gak :) Serooonoooknye.  Best2x. K lah, seronok2x gak, entri pagi nie saya nk wat pasal Filem2x menarik hati saya yg bakal saya nk tgk minggu nie dn minggu DEPAN.  Saya sangat suke sbb bulan Mei ini PENUH ngan FILEM2x yg sgt2x MENARIK dan TERTARIK.  Awal bulan aritue saya tgk cite ROOMATE, dan Scream 4, Giler btol filem nie. Dua2x pasal kisah SAKIT JIWA yg Kronik dn MELAMPAU ! Pastu, minggu lpas saya tgk  RED RIDING HOOD dan jugak FAST and FURIOUS 5. Serious weehhh.. Fast And FURIOUS 5 tu best GILER. Seronok giler cite tue. I like Brian O' Connor :) U Know who u R :) Okkeeehhh, perasan kejap.  Dan Movie Marathon saya akan diteruskan minggu nie dengan cite PRIEST dan jugak KONGSI. Sbnrnye, filem KONGSI yg paling saya tunggu2x. Sbb Filem nie dilakonkan oleh HERO MALAYA terkenal. Iaitu Shaheizy Sam :) Komfem besh! Ok, seterusnya FILEM PRIEST. Saya nk tgk sbb filem nie ade kisah PONTIANAK dan pertarungan antara pontianak dan jugak manusia. Tp yg xsedapnye, saya ternmpk kat preview filem ni di wayang2x, Manusia yg bakal berlawan ngan puak PONTIANAK tue, ada tanda SALIB lak kat dahi dn hidung dia. So, bg saya agak2x sensitif bile tgk tanda SALIB tue. BENCI! Dalam mase yg same mcm leh MEMESONGKAN AKIDAH kite sbg orang ISLAM! Sesape nk tgk filem nie, kena BUKAK OTAK anda jadi LUAS dan jugak tonton FILEM nie sekadar HIBURAN semata2x, tp JGN SESEKALI PERCAYA! Itu paling BAHAYA. Bagi saya, saya suke tgk cara perlawanan pergaduhan antara puak PONTIANAK dan manusia dlm cite nie, Tue je.  Bukan sbb TANDA SALIB tue. Yg penting, InsyaAllah, saya berdoa byk2x saya xakn percaya seratus peratus ape yg disampaikan dan ape yg filem tu nak tonjolkan. Saya hnya menonton sekadar utk HIBURAN semata2x. Dan filem terakhir yg saya rase agak menarik utk ditonton adalah, INSIDIOUS. Nk menyebut perkataan nie pun tergeliat lidah saya :) Filem nie berkisahkan rumah yg didiami oleh sekeluarga yg baru berpindah.  Dan mereka menyangkakan rumah  nie BERHANTU. Tp, mmg betul, rumah nie mmg menyeramkan dan penuh MISTERI. Agak tertarik utk saya melihat filem nie stelah saya tgk iklan2x di wayang. :) So, ape lg, jom kite ramai2x g tgk wayang minggu nie dan minggu dpan?











Sangatx xsabar nie :) Excited smpai rase nk g tgk cepat2x..... :)



No comments: