Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Friday, May 6, 2011

Happy Mother's Day


Selamat hari jumaat Penghulu Hari :) Pagi2x bersemangat lak arinie.  Ntah naper kan? Pg td saya dgr radio Suria FM. Dan pg nie, tajuk diradio adalah : Apakah ucapan anda buat ibu tersayang sempena Hari Ibu nie? Dan lagu temanye adalah : Mawar Putih Utk Mama nyanyian dari Sharifah Aini.  Sedap sgt lagu nie.  Biler saya tgk lirik lagu nie, amat bermakna kata2x. Syahdu je rase.  Betapa besar pengorbanan dn kasih sayang seorang IBU. Saya hargai sgt2x sume tue. Lebih2x lg saya nie anak tunggal :) Lagilah penting utk saya sentiasa menyayangi ibu saya.  Ibu saya seorang tukang masak yg HEBAT. Masakannye sume sedap2x walaupun sekadar telor mate dn ikan bilis goreng kicap :) Mesti makan bertambah.  Mak saya Pakar masak ayam masak merah, Nasi beriyani, Nasi ayam, Ikan masak 3 rase, Tom Yam, Rendang Daging, Sambal goreng dn mcm2x lg. Sejak saya pindah dok penang nie, sebulan sekali je dpt blik kl dn merase masakan mama tersayang.  Bulan lepas saya balik, sempat dia masakkan nasi lemak utk saya. TERHARU :) bertambah saya mkn :) suke sgt! Bulan nie nk blik lg, tp saya x harapkan aper2x, saya ingt nk bg sesuatu utk mama tersayang dn jugak nenek saya.  Sempena Hari IBU nie kan? patut dan wajarlah kite nak belikan sesuatu utk mereka yg bergelar IBU/MAMA/UMI/BONDA/MAK kite.  Kerana, ibu kite HANYA 1. Biler dia dh tiada lagi, kite xkan dpt jumpe ibu kite dimane2x.  Sbg anak, kite jgn sesekali menderhaka kpd ibu, jika kite pnh menyakiti atau melukakan hati ibu kite, Mintak maaf dn bersalaman ngn ibu anda SEKARANG. Bukan tunggu HARI RAYA baru nk hulur tgn mintak ampun.  Kite xthu umo kite pnjang atau x. Kite pun xthu umo ibu kite pnjg atau x. Tp, kite sbg anak, WAJIB mendoakan kesihatan serta memohon dipanjangkan usia ibu bapa kite.        
Supaya, bile mereka ada, kite dpt memohon ampun dn keberkatan serta restu dari keluarga kite.  Jadi, Sempena Hari Ibu yang akan tiba pada 8 Mei 2011, 
Hari Ahad ni, saya nk ucapkan SELAMAT HARI IBU buat mama saya tersayang, PUAN NORIZAN BINTI MOHD SAAD, Nenek tersayang di selayang : Puan RAHIMAH CHIK dan xlupe jugak buat Bakal Mak mentua saya di Cheras : Puan NORIMAH. Anda adalah ibu yg terhebat dan terbaik yg penah saya jumpe :)  Disini, saya sertakan lagu dan lirik Bunga Mawar Putih Utk Mama nyanyian Sharifah Aini








Lirik Lagu Mawar Putih Untuk Mama – Sharifah Aini
Kau sinaran bulan
Menyerikan bitang-bintang
Kaulah fajar yang menerbitkan pagi
Kau sirami embun
Menyegarkan pepohonan
Kau bukakan tabir siang untukku
Kau berikan mama
Kasih sayang maha suci
Betapa agungnya
Tiada ternilaikan
Oh mama, oh mamaku
Tiada cinta yang suci
Setulus cintamu
Ku suntingkan mama
Sekuntum mawar putih
Sebagai lambang kesucian cintaku


Dan saya selitkan gambar mama tersayang. Maaf, gmbar bakal ibu mertua dan nenek saya tiada lak dlm simpanan.  xdpt nak uploadkan kat sini :)




Mama ku tersayang : Puan Norizan Mohd Saad



No comments: