Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Tuesday, May 10, 2011

Fakta dan Betul

Salam 1 Malaysia kepada korang2x sume ye. Pagi2x nie tetibe bluurrr jap ntah nape. Puas nk pk cari idea nk tulis entri ape pg nie. Lame gak aku amek mase :( hurrrmmm. Blur ape ntah aku pon xtahu? Dah sejam lebih muke ngadap blog nie, tp xder idea. Skg bru dtg idea merapu meraban ntah ape2x. Fakta dan Betul tajoknye. Ape tuh? Hmm, ok2x meh sini aku terangkan kepada korang sume, Sebenarnye aku nk wat beberape Fakta tentang diri sendiri :) Ngeeeeee.. seronoknye.  Tp, takot lak t orang ckp aku nie perasan LEBIH. Haiiiiissshhh..... susah gak nie kan. Isssskkkkhhh. Pening lagi. Berangan je lebih ko nie, Neeza ! K lah, nk membebel pnjg pon dh xde idea lg, jom kite terus ke Fakta Betul dn bukan AUTA ye kawan2x....


Fakta tentang diri sendiri


  • Seorang yg PENDIAM
  • Seorang yg PEMALU. Errkkk? Agak2xnye betol ker? hehehehehehe. 
  • Seorang yg ROMANTIK. Ceetttt. Bukan dari segi perbuatan, tp PERKATAAN, mungkin? 
  • Seorang yg KREATIF. Bukan dari segi kerja2x seni tangan ataupun melukis. Tapi dari segi PENULISAN. (Kata2x nie dipetik dr Cikgu Bahasa Melayu, MASE tingkatan 4 & 5)
  • Seorang yg GILERKAN kaler PINK. (Walaupun bukan semua barang2x aku tue warne PINK)
  • Seorang yg GILERKAN jugak kaler MERAH. (Mama aku ckp, Merah lebih sesuai dengan neeza, nmpk MENYERLAH!) REALLY? 
  • Rabun jauh a.k.a. Pkai spek mata :P 
  • Menulis tangan kiri a.k.a KIDAL.
  • Sangat SUKEKAN Bidang FOTOGRAFI. Dlm bahasa glamernye GILER BERGAMBAR. :)
  • Sukekan PANTAI. Pantai itu MENENANGKAN hati dn FIKIRAN nie.
  • Sensitif, Kuat merajok tp Cepat Sejok :) 
  • Mudah naik angin tp bukan SELALU PANAS BARAN. Iye ker? Maafkan saya ye encik Tunang......
  • Benci ngan PENIPU, PEMBOHONG, KAKI KELENTONG, TALAM DUA MUKE, HIKPOKRIT.
  • Geli kat binatang yg berbisa dan berbadan licin. (Katak, ular, belut dan sewaktu dgnnye)
  • Tak suke kat LIPAS, CICAK, PEPIJAT dan sebagainye.
  • Suke tgk BARANGAN BAYI.
  • Suke baca MAJALAH, (Cleo, EH!, Dara.com, Nur, Cosmopolitan)
  • Suke kan KANAK2x. Terutama sekali umo 0-6tahun. Sooo cuutteeee.
  • PANDAI ckp BAHASA MANDARIN, Sepanyol (sikit2x) dan akan dtg HOKKIEN.
  • Suke g kedai2x jual2x brg2x secondhand yg masih lagi dlm kualiti BAIK dan BAGUS. Giler aku tgk.
  • Suke g Kedai2x yg jual2x barang2x yg ANTIK. Terutama sekali AKSESORI wanita.
  • Pandai MEMANDU kereta pd kelajuan 140km sejam :) Kat Haiway lah deerrr.... Smbil bukak radio FLYFM kuat2x.
  • Boleh bawak motor. Tp yg takder CLUTCH. EX5 je boleh AR. hehehehehehe.
  • Giler nak tulis BLOG. Hari2x nk BLOGWALKING dan Update BLOG.
  • Dah xberape suke kat FB a.k.a. FESBUK atau BUKUMUKE tue. BORING, BOSAN, Benda yg same jek.
  • Dlu rajin twiittt sane twwitttt sini. Gune TWITTER. Skrg dah MALAS a.k.a BOSAN lgik. Kebykkan mereka di TWITTER tue, sombong terutamanye ARTIS2x MALAYSIA. (Name xleh sebut sbb t blog aku kena terjah ngan wartawan lak) 
  • Suke naik TREN a.k.a PENGANKUTAN AWAM. Laju, mudah dan JIMAT. xyah pening2x sakit jiwa nk ngadap JEM terutama kat KL. 
  • Suke kat TS a.k.a TIMES SQUARE, BBINTANG, LOW YATT,  BB PLAZA, LOT 10, PAVILLION, dan sume SHOPPING KOMPLEKS kat KL tue! hehehehehehe. Biase lah, POMPUAN.
  • Suke pakai kasut WEDGES. X reti pkai kasut tumit tinggi tue. Sakit kaki, penat berjalan. Sbb aku suke berjalan2x jauh. Jd, kasut tinggi xsesuai.
  • Gilerkan HANDBEG. Tiap bulan beli handbag. Handbag lebih BYK dari BAJU :) Tipuuu.... tp hampir SAME BYK lah kottt?
  • Suke mkn sume makanan SUSHI, dan makanan yg HALAL. 
  • Gilerkan POTATO SPRING sjak pindah PENANG nie. hehehehehe.
  • Suke sgt ngan CoolBlog. Sedap2x.... sluuurrppp....sluuurrrrpp...
  • Antara KFC dan MCD. aku LEBIH BYK suke kat MCD. SBB? Hati dan naluri dah SEBATI ngan MCD. 
  • Kebelakangan nie, suke jugak ngan WENDY'S. :)
  • Pizza Hut, JCo, dan Big Apple pon aku suke g :)
  • pendek dan panjang kata, SUME Fastfood yg ader kat KL nie aku suke :) HALAL je k. Non-HALAL tu x msok dlm senarai.
  • Ornye x berape tinggi. Mmg teringin NAK TINGGI. :( Ketinggian aku cume lebih kurang 150cm rase2xnye lh.




Maaf atas kekelaman dan kualiti gmbr diatas x berape cantik sbb, amek gmbr nie pkai kamera henpon cap ayam :P Hehehehehe. Lagipun, gmbar nie dh agak2x kelabu sikit sbb dah lame sgt tau. Umo mse nie dlm 6/7tahun kalau xsilap.



p/s: Jadi DIRI SENDIRI, tak tiru ORANG LAIN.

No comments: