Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Monday, May 9, 2011

Cantik, Rutin HARIAN saya

Biler kite sebut pasal, rutin harian cantik orang perempuan nie, sume perempuan mmg SUKE sgt2x pasal benda nk mencantik2x kan muka dan diri nie :) Percayalah ckp saya nie. Sume perempuan same kan? Yelah, sape yg xnk cantik kan? Walaupun kite ni umo berape pun, tetap nak JAGA kecantikan masing2x.  Impian kite nk kulit lebih cerah tanpa parut dan cela, kulit lembut dan mulus serta kemerah2xhan.  Wow! Itu mmg idaman kite. KULIT yg BEBAS minyak dan jerawat. Yg penting tiada satu pun jerawat, bintik itam ataupun jeragat kat muke kite itu adalah dikira SEMPURNA, bg saya lah. Tak tahu la pulak bg anda sume. Boleh share sikit x ngan saya, rutin harian anda supaya dpt mengekalkan KECANTIKKAN anda2x sume?
Moh kite tgk rutin kecantikan harian saya nie.





Saya mencuci muke menggunakan pencuci muke seperti gambar diatas : Jenama - POND'S Kegunaan: Utk mengawal minyak pd muke anda. Serius saya pengguna TETAP pencuci dan jenama nie sejak skolah menengah lagi. Mase tu umo saya dlm 15tahun smpai skg 


Utk penyegar muke : Serius sblum nie saya kejap rajin dan kejap malas nk pakai penyegar :P Sebelum nie saya pkai penyegar dari jenama POND'S jugak, yg penutup warne PINK. Pastu, saya curang. Saya tukar kepada Garnier nie. SBB sangat SEGAR dan kulit saya betol2x bersih. Jenama - Garnier 
Kegunaan - memberikan kelembapan kepada kulit anda dan kesegaran serta merta. Bau pun sedap! Bau epal  ijau :) 



Sejak sebulan lepas, saya mencuba Loreal Revitalift Cream nie. Ternyata saya berpuas hati.  Sebelum nie, saya menggunakan Olay White Radiance protective Cream. Bukan x bagus, cume saya yg GATAL tukar kepada Krim Loreal nie sbb tertarik ngan KEBERKESANAN menghilangkan bintik2x itam dan 15 tanda2x penuaan :) Ini yg penting, sbb jika umo kite dh menginjak 25thun +++, WAJIB pakai KRIM Anti Kedut nie :)





Oleh kerana saya nie memakai cermin mata, jd bawah mate saya berwarne GELAP dan saya MALU :p Sebelum ni pernah try GARNIER Eye Roller yg warne KUNING tu, bagus jugak. Cume saya tergerak Hati nk try Ginvera Jade Dark Eye circle nie. Baru je gune dlm seminggu, keberkesanannye blom lagi NAMPAK :) Harap2x berkesan pd saya.


Skrab muke, PENTING utk membuangkan sel2x kulit mati anda. Seelok2xnye guna 2kali seminggu. Berkesan utk memperbaharui kulit anda dn mengurangkan bintik2x itam. Sebelum nie saya menggunakan Neutregena Deep Clean Blackheads. Bagus jugak. Cume saya teringin nk try Skrab dari Ginvera nie sbb tgk kajiselidik yg amat menggalakkan dari pengguna2x. JENAMA : Ginvera Kegunaa : Menghilangkan bintik2x itam dan bintik2x putih, membuang sel2x kulit mati dan mencerahkan kulit anda.




Krim malam, saya suke guna krim malam. Sebab sambil tido kulit saya boleh diperbaharui.  Sebelum nie saya menggunakan Olay Radiance White Restoring Night Cream. Hasil mmg BAGUS dan TERBAEK! Tapi, saya jugak yg GATAL nak tukar2x lagi kepada jenama LOREAL. Kira nak sekalikan lah krim siang dan krim malam saya guna jenama sama :) Saya baru pkai lebih kurang dri sebulan, pagi2x bgun kulit rase lebih lembut dan anjal. Sila lah gune ye.  Jenama : LOREAL Kegunaan : Utk memperbaharui kulit anda dan mencerahkan kulit anda sambil anda TIDO.


Hmmm, cemane sume? dh puas membelek2x brg2x apekah yg saya gunakan utk menjaga muke nie? hehehehehe. Kepada anda sume, SILALAH menjaga muka anda sebaik2xnye selepas anda berusia 13tahun. Dan mula memakai krim anti - kedut bermula umo 25thun dan keatas. Termasuk krim malam, dan Roller ball utk mata supaya mata yg letih dpt disegarkan dan dicerahkan kembali. Selamat Mencantik2xkan diri anda sume ye?

p/s: Bersyukur pada Tuhan atas kurniaan-Nya, Muka saya bebas dari JERAWAT BATU.

No comments: