Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Wednesday, May 11, 2011

Cenderahati Kahwin


Hai peeps yg comel2x sume. Petang nie dtg lak idea nk buat psal entri cenderahati Kahwin :) Kpala pening pk nk cari contoh2x kat ne ek? Cenderahati utk nikah, resepsi dan bertandang. Terutama sekali VIP, Keluarga Pihak lelaki, Keluarga Pihak Perempuan, Kawan2x rapat, Member2x tempat keje dan sebagainye. Hurrrmmm, pening gak. Tp utk majlis Resepi dan Bertandang tu saya dah ader idea. Cume utk majlis nikah dan Cenderahati tuk VIP je blom pk lagi. Xder idea lagi. Jd, saya pon dh belek2x kat Google tersayang, mane lagi kan? Jmpe lah beberape idea katsini. Oh, sebelum terlupa, saya pon teringin gak nk bagi cenderahati kat pengapit2x dan pengiring2x, Penanggah dan jugak kanak2x :) Idea2x blom dpt lagi. Nanti kena byk lagi buat rujukan lah nmpak nye. Hurrrmmmm...... Okeh, jom kite tgk idea2x kat bawah nie yg mgkin kite leh buat sebagai cenderahati. Layan jap......















Best kan? So, katsini gak saya ada sertakan maksud Cenderahati dlm bahasa Inggeris. Kalau sesape yg tak reti tue, saya boleh je tolong terjemahkan dlm bahasa Melayu :)  Cenderahati ini adalah bemaksud hadiah/pemberian yg kecil diberikan kepada tetamu2x semasa majlis perkahwinan berlangsung sbg tanda penghargaan atas kehadiran tetamu tersebut. Hadiah ini adalah ibaratkan hadiah daripada pengantin khas buat tetamu2x jemputan. 
Wedding favors are small gifts given as a gesture of appreciation or gratitude to guests from the bride and groom during a wedding ceremony or a wedding reception.


Okeh sume. Sudah phm? hihihhiihihhi. Klau masih lagi tak phm, Silalah buat2x PAHAM ok. Harap maklum. Sekian, saya nk sambung buat keje. T petang sikit saya update lg blog nie ek? :)


No comments: