Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Thursday, May 5, 2011

30 Day Challenge? Ape ye?

Setelah pagi2x nie i blogwalking serata blog nie.  Semalam ternmpk lak dlm blog Yuyu Zulaikha tentang cabaran nie.  Sebenarnye, saya pun xphm adakah cabaran nie hanya ader 1 jenis atau pun kite boleh tukar2x senarai tue, ikot suke ati kite jer. Tapi, saya dh blogwalking blog Cik epal saya dapati, senarai 30 day challenge dia berlainan lak? Jd, kesimpulannye disini mungkin senarai2x tue kite leh ubah ikut kreativiti sndiri kot? Agaknye la. Klau kite rse nk wat senarai2x yg kite suke, blik umah, kite wat senarai sendiri jek.  Ok x? mcm contohnye saya akan senaraikan 30 senarai yg bakal saya buat dlm 30hari nie.  Nie cume contoh je tau.  Saya blom comfirm lagi samada nk ikot seratus peratus senarai nie atau mgkin jugak akn diubah dimase akan dtg :) Tapi, bg saya mcm mencabar gak lak aktiviti nie. Sbb tiap hari mesti abiskan senarai nie dn ikot step by step.  Klau boleh lah, kalau x leh, kite lompat2x dr no 1 ke no 14 ker? leh x? hehehehehehe. Jadi, puas gak sy pk ape lah aktiviti yg sy nk wat dlm senarai nie nanti? Jom kite tgk contoh senarai saya seperti tertera dibawah :

1) Buku kegemaran saya
2) Majalah Kegemaran saya
3) Filem Kegemaran saya
4) Lagu kegemaran saya
5) Warna kegemaran saya
6) Cita-cita saya
7) Apakah impian yg sudah saya capai dlm 20 thun nie
8) Apa saya akan jd 5 tahun akan dtg
9) Tarikh impian utk Majlis Perkahwinan saya
10) Nombor Bertuah saya
11) Rumah Idaman saya
12) Ciri-ciri lelaki yg buat saya tertarik
13) Ceritakan serba ringkas tentang diri sendiri
14) Letakkan gambar sendiri bersama orang2x tersayang
15) Matlamat anda dlm bidang kerjaya
16) Kereta Idaman Anda
17) Gambar anda dn rakan2x anda ditempat2x menarik
18) Tempat yg anda ingin pergi? Gambar dan ringkasan cerita
19) Jenis2x org yg anda kurang suke?
20) Baju atau pakaian yg anda suke pakai?
21) Gajet impian anda?
22) Anda pantang kalau.......?
23) Sesuatu yg buat anda rase tertarik atau kagum
24) Fakta tentang diri anda
25) Tuliskan nota utk keluarga anda
26) Apa pendapat anda tentang kawan baik anda
27) Nama beberapa org yg berkongsi tarikh lahir sama dgn anda
28) Nama samaran anda? dan kenapa?
29) Bagaimana anda dpt tahu tentang blogspot? dan dari siapa?
30) Apa ada dlm beg make up atau handbag anda






Amacam? susah ker sng nak wat? terpulang lah pd kreativiti anda sume. Klau rase nk wat yg susah2x, pk lah senarai2x aktiviti yg susah2x dn agak mencabar. Anda akn dpt tgk kemampuan anda setakat mane dan mencabar diri sendiri.  Jom kite same2x buat nak x? Saya blom wat keputusan lg senarai2x yg akan sy buat di mse akn dtg.  Nnti sy akn bgtau senarai2x yg sy akn abiskan dlm mase 30 Hari!  Good Luck sume.


p/s:  SERONOK gak aktiviti nie kan?

No comments: