Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Friday, April 29, 2011

Kebodohan KAU ! Kepandaian AKU !

Salam sume.  Selamat pagi jumaat yg segar.  Alhamdulillah, pagi2 dah ujan lebat, itu RAHMAT dari Tuhan.  Lagipun, kat penang nie jrg ujan.  Panas je memanjang. Dah lame aku teringin rse ujan di pagi ari.  Sejak pas subuh pagi tadi smpai skang nie, 847am, ujan masih lagi turun :) Alhamdulilah, syukur.  Entri hari nie, bukan nak memburukkan sesape sebenarnye, cume aku nak bgtahu kisah kawan baik aku dia bercerita ngan aku mlm td dlm fon.  Jadi, aku msukkan kisah dia sbg pengajaran utk kite sume :) Mane yg baik jdkan teladan, yg buruk jdkan peringatan.  Biarlah, aku tak menyatakan name sebenarnye kawan baik aku tue dan org yg terlibat dlm kisah idup dia.  Memule nie, aku nk bgtau kat korang sume, mybe cite nie agak pnjg skit dn korang bosan nk bce ksh2 yg pnjg2 nie. Tp, akn aku cube ringkaskan dn pendekkan cite nie ye.  Kisahnye, mcmnie, kwn baik aku tue, dia dn pakwe dia tue berkwn lebih kurg 3thun.  Tetibe, pd satu hr tue, dia wt kejutan lh kt pkwe dia, dia dtg kt tmpat keje pkwe dia, dn lepaking ktsitu.  Pastu, leh lak tetibe je bunyi msj msuk. Member baik aku pn ape lg, tnye la pkwe dia, hp sape? dia nk tgk? pkwe dia mcm keberatan je nk bg tgk. Tapi, akhirnye, pkwe dia bg gak dia tgk hp tu.  Yg bestnye, perempuan tu cek2 hp dn msj2 dlm hp pkwe dia, rupenye ade lak byk msj yg berupakan mcm ayat2 org bercinta.  Baby, B.  tu bukan ke ayat2 org2 ngh bercinta? Bengang la member baik aku tu.  Trs gaduh ktsitu gak.  Gaduh bsr gak la.  Pastu, smpai member baik aku tu merajuk lame ngn pkwe dia.  Pkwe dia ckp hp tu yg guna adalah member 1 tmpt keje dia.  Abg tu pnye mkwe, kata pakwe member baik aku nie.  Hah? dia ingt member baik aku nie BODOH? Member baik aku xpecaye lgsung.  Pastu, dah lme member baik aku merajuk ngn pkwe dia, dn pkwe dia xberhenti2 pujuk. Akhirnye, member baik aku terima gak kemaafan pkwe dia walaupun, sebenrnye, dlm ati member baik aku nie X MAAFKAN pakwe dia lgsung. Member baik aku tu trime pkwe dia sbb xthn asyik kena kacau je ngn pkwe dia yg dh mcm org xbetul je.  Susah gk kan cmtu? Selepas sebulan , dua bulan kejadian tue berlalu, member baik aku pn bgtau, yg pkwe dia skg nie, ade pkai nombor br yg lain.  Xtahu lah pkwe dia dpt mane hp bru atau pnjam sape. Sbb sblum nie, hp pkwe dia, member baik aku dh pegang.  Bile member baik aku col pagi2 dn malam je, xangkat lak.  Member baik aku mmg dh syak tu pakwe dia.  Pakwe dia tu xbrani nk angkat fon sbb xde sape leh menyamar tlg jwb fon tue.  Nk tahu mcmane member aku thu tu pkwe dia?  Sng je, cara dia anta msj kat member baik aku tu same ngan cara pkwe dia msj, pastu, member baik aku col nombor bru pkwe dia, pas pkwe dia blik kje dlm kul 1100mlm, xde sape angkt fon tu smpai tgh mlm.  Biler member baik aku col pagi2 same ngn mase pkwe dia dh bngun, msh lg xde org angkat gak nombor tu.  Mmg SAH la tu Pakwe dia.  Org yg same.  Mknanye, pkwe dia MASIH lagi MENIPU dia dn nak CURANG BELAKANG member baik aku tue.  KEJAM btl pakwe dia.  Dasar JANTAN xgune.  Aku ckp kt membe baik aku tu, ko PUTUSKAN je hubungan ko ngan pakwe ko yg XGUNE tu!  Wat pe ko SAKITKAN ati ko ngan PERANGAI BUAYE DARAT dan KAKI PENIPU mcm DIA !  Setakat lelaki mcm dia, BERSEPAH lagi jantan2 kat luar yg LEBIH BAIK dn BAGUS dr DIA!  Member baik aku tu, dh pening.  xtahu nak wt KEPUTUSAN ape.  Sbbnye, Diaorg nk BERKAHWIN.  Sume persiapan walaupun BELOM siap SEPENUHNYE, tetapi, dlm PROSES.  Hah!  Cuak beb.  Aku pon jd BINGUNG jap pk masalah dia.  Kesian member baik aku tue.  Katsini, MMG JELAS, member baik aku tu PANDAI, dan pakwe dia tue BODOH!


p/s:  KAU BODOH, KLAU KAU INGAT AKU XTHU RAHSIA KAU TUE!

No comments: