Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Tuesday, July 12, 2011

Drama Best

Salam dan Selamat Hari Selasa kepada sume beloggers2x
dan tak lupe jugak pembace2x belog ini.
Pagi2x ujan turun dengan lebatnye katsini :)
Sgt menyeronokkan dan bersyukur sbb dah lame kan tak ujan katsini ?
I mean, penang.
Biase lah dok kat penang, kat pantai lak tuh, mmg jarang la ujan.

Sebenarnye pagi tadi niat ati nk beli nasi lemak lauk paru :)
Tapi ujan lebat lak :(
Tak dpt nk beli. Perut dah le lapar gilerh.
Smpai berbunyi2x lak tu.

Padahal, lepas balik keje smalam, dh makan nasi goreng belacan.
Pagi2x perut dah berbunyi.
Smpai saat nie bile tgn ngah menaip entri ni, perut ni terus berbunyi2x lagi.

Teringat2x kan nasi lemak lauk paru.
Haaiissshhhh.. sedih looo..
Apelah nasib pagi ni kan, tak dpt nk makan nasi lemak tuh.
Mungkin rezeki i besok pagi agaknye.

Rase sgt geram lak kan.
Tapi sabar je lah.
Mungkin ni dugaan kan?
Lagipun pagi2x mestilah perut lapar.

Klah, sebenarnye kan i nk hapdet pasal drama best.
Ni bagi i lah kan?
Tak tahu la bg u olls pulak kan?
Skg ni i ngah gile tgk drama Anissa kat TV3 pukol 1030mlm.
Tiap Selasa - Khamis.

I awal2x dah tercegat depan tv.
Tak sabar nk tgk drama nih.

Dan. pada jumaat lepas, 8 Julai, tepat jam 9mlm pun
I dah terpacak dpn tv sbb nk tgk drama Tahajjud Cinta.
Memula start dah felling best.
Rase sgt seronok tgk drama mcm berunsurkan keagamaan.

Mcm ala2x Nur Kasih lak.
Tp, ni lebih kepada Pembelaan hak2x kaum wanita.
Yang memperjuangkannye adalah Fazura a.k.a. Citra.
Sgt seronok tgk Fazura bercakap dlm bahasa Arab.

Lakonan dia semulajadi sgt!
Rindu tgk dia berlakon.
Sbb i tahu, tiap watak yg dia bawak, pasti tak kan MENGECEWAKAN.
Yuupp, mmg tepat pilihan Eirma Fatima sbb amek dia jadi pelakon utama.
I likee ittt..


Dan seterusnye drama yg i suke sgt skg ni, STANZA CINTA.
Tiap Hari Ahad, jam 9mlm TV3.
Sbbnye sume orang tahu yg pelakon utama drama tu adalah Aaron Aziz kan?
Tp bukan sbb tu aje, 
I suke jalan cerita nih.
Sgt best dan meruntun jiwa i.

Tentang kesungguhan seorang lelaki berubah menjadi lebih baik dan beriman kepada Tuhan.
Cintanye kepada Tuhan melebihi dari cintanya pada Amni, seorang gadis muslimah yg baik dan jugak cantik, Lakonan Nur Fathia.
Haaa, jadi, drama-drama ni lah yg buat i tertunggu2x dan melekat di depan tv.

Sememangnye skg nie tgh HOT drama yg diadaptasikan dari novel2x.
Mcm cite Anissa dan Stanza Cinta.
Itu dipetik dari Novel terhebat.
Karya yg Agung dan jugak Meletopsss sokmo!

Okeh lah, dah penat membebel pasal drama kesukaan i, 
Klau u olls sume, drama ape pulak yg menjadi kegemaran anda ?
Boleh la sharing ngan saya disini.
Jom layan jap gambar2x yg i curi dari Google yg mantopp tuh.






Sumber Meletops : Makcik Gojes Google
 
Berehat Sebentar : Kadang smpai terbawak2x dlm alam realiti bile tgk drama2x nih.


2 comments:

UyaRayza said...

suke tahajjud cinta sbb ade fazura n aaron n fizz fairuz hehehehe

mafuza said...

sy tgk annissa (baru start tgk) n stanza cinta! LOVE!!