Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Friday, June 24, 2011

Hebat

Hai peeps, 
Setelah tercari2x info dimerata.
Sebenarnye saya nie mmg dah agak lame mengidamkan nk memiliki Kamera DSLR.
Bukan tujuan saje2x je nk beli tak menentu atau membazir.
Kamera DSLR nie sebetolnye byk manfaatnye.


Dengan ade kamera DSLR nie, kite leh menjadi orang yg lebih KREATIF.
Dan disamping itu boley lah kite ini merakam kan sume pemandangan2x yg kite inginkan 
Dengan lebih CANTIK dan MENARIK.
Sebetolnye saya sendiri pon agak pening bile tibe bab nk memilih 
Mane satu jenama yg bagus ?
NIKON atau CANON ?
Sbb dua2x pon mcm hebat je.


Cume dari segi harga, mungkin CANON lg murah sikit dlm seribu lebih dah boley dpt 
Kamera DSLR satu.
Tapi, saya mementingkan kualiti.
sBB saya ni kalau boley nk pakai kamera ni  biarlah tahan LAMA.
Tak akan lah kejap2x nk kena beli baru.


Kopak lah saya mcmnie :)
Saya pun masih berangan lagi nk memiliki kamera DSLR nie.
Klau boley saya nk beli kamera DSLR ni seblom saya berkahwin.
Sbbnye, saya nk wat photoshoot pre-wedding sendiri.
Mesti best.


Dalam pikiran saya ni dh pk mcm2x.
Sekurang2xnye saya boley nanti cube jadi orang yg KREATIF.
Jadi bidan terjun dlm Bidang Fotografi.
Rupanye minat saya ade dlm bidang ini.


Cume, dulu saya tak menyedarinye.
Sebetolnye dari dlu saya nie kaki bergambar menggunakan kamera henpon
ataupun kamera digital kompak je.
Tapi, waktu tu tak de la impian nk beli kamera DSLR nie.
Kan sebelom nie kamera DSLR nie mahal banget.


Cume sekarang nie harganye dh jauh lebih murah.
Jadi sane sini nmpak orang dok bawak kesane sini.
Gantung kat LEHER.
Tayang2x biar orang nampak.
HEBAT nye orang tu ye.
Pakai kamera DSLR.


Padahal, ntah dia tahu ke tak cara nk gunakan dan fungsi sepenuhnye 
Kamera tuh!
Hehehehehe. Asalkan nmpak bergaye dan orang tgk kite, 
Itulah benda paling HEBAT sangat yg dia rase.
Ini hanya pendapat saya je.


Tp, itulah HAKIKATnye.
Sebagai manusia kite nie tak dpt lari dari sikap BERLAGAK, MENUNJUK2x, BANGGA DIRI, RIAK, TAKBUR.
Mungkin kite tak perasan dengan sikap kite yg SATU ini.
Tapi bile kite pk kan semula dn renungkan kembali.
MMG betol kan?


Itu belom lagi masok bab menunjuk2xkan HEPON canggihmanggih terkini sensasi.
Haaa, ini lagi hebak.
Sane sini orang dok bawak henpon Touch Screen, Android, smartphone, BB, HTC, Iphone 4 ataupun Samsung S II dan lain2x lagik.
Bab henpon tak payah cakap lah.


Dok kedai mamak makbul kapitan pun dok letak2x henpon kat atas meja. 
Bior orang dok nmpak henpon dia canggih ye?
Rase bangga kejap.
Tang Blackberry lagi lucu. Bile yg baru pakai henpon BB nie, terus jakun dan
Buat status kat Fesbuk ckp : Siapa ada pakai BB, nk minta BBpin pllliissshhh.
Haaisshhh, tu lagi haru.
Blom lagi Iphone 4, agak2xnye kalau ada le Iphonepin, semua orang nk update status
kat Fesbuk mintak pin utk Iphone4.


Hahahaha.
Yang tang henpon Touch Screen yg lain2x tu, mcm biase le kite dpt tgk
Nanti orang sane sini dok kejap2x nk tgk henpon.
Kejap2x nk tekan2x skrin henpon memasing sbb nk tunjuklah, Eh, henpon aku touch screen tau!
Hahahahaha...


Gelak besor saya kan?
Sbb tgk orang skg tgh dilanda sifat riak, bangga diri, dan berlagak dah mula tumbuh mcm
Cendawan baru lepas hujan.


Takotlah mcmtue.
Mintak dijauhkanlah sikap2x nie dari saya dan jugak kawan2x semua kan?
Bukan pe, saya pon tak ckp saya baik dan sempurna.
Mungkin bile saya dah pakai Kamera DSLR, Henpon canggihmanggih nie, tetibe saya jadi cmtue, 
Sila lempang saya lajulaju utk MENYEDARKAN saya kembali.
Okehh...










Sekian, terima kasih..


Berehat Sebentar : Nak gak beli henpon canggihmanggih dan kamera DSLR

2 comments:

Shitah Jembri said...

bli2 jgn x bliii..
btter nikon..
pic chntekk...huhuhuhu..

neeza said...

Shitah: Owh, nikon ye bagus. Hmmm, cmtue beli nikon je lah :)
TQVM dear :)