Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Tuesday, May 10, 2011

Suami Tak Pandai

Hah! Suami x pnndai? inilah kenyataannye bile si suami xpandai pon nk bimbing isterinye. Lebih2x lg dlm hal2x berpakaian nie. Sedih btol lah kan? Kalau kawen makin tertutup pakaian tu xper lah. Atau lebih baik pkai tudung ker biler seru dh dtg. Nie x, nak bergaya pon biarlah bertempat beb! Nie sebelom kawen rambut itam, dah kawen rambut,mak aiiihhh, mcm kena celup kat dlm AIR KARAT ! Pakai bju dah xreti nk tutup mane yg PATUT! Nampak bahu, ketiak sane sini. Bajet nk tayang body dan bahu, tp agak2xlah wehhh... Malu aku jd pompuan sbb tgk gambar nie.  Sbg suami laki dia lg patut malu. X dpt nk bimbing isteri tu cara berpakaian yg bersopan dan betol. Tgk laki pon dah jd dua kali lima je. Isteri tu dpt laki mude, dia pon nk berjiwa MUDER gak le tue! Hampeeehhhh! Ce cite Ce cite, ape dah jd la ngan lelaki dan pompuan zaman skg nie. Nk moden tu boleh, tp bukan lah ekstrem sgt cmnie.  Aku pon bukan ckp aku nie BAIK dan SOLEHAH, tp atleast, aku thu cara nk pkai pakaian yg SOPAN sikit dan xmenjolokkan mate sesape yg memandang. Jd tak menimbulkan FITNAH, dan berprasangka BURUK. Biler terjadi hal2x xdiingini, mula lah MEMEKAK sane sini! Salahkan org lain sedangkan xtgk diri sendiri. Ceeehhh! Bab2x agama nie pon aku bukannye PAKAR sgt! Tapi, aku thu lah, sbg seorang ISTERI dan SUAMI, kena saling BIMBING kearah kebaikkan bersame.  Cube jd mcm sesetengah orang tu, lepas kawen berubah ke arah yg lebih BAIK dan SOPAN. Kan sedap mate memandang :) Jgn lah terlalu nk pk kan kemodenan sgt! Yg penting kite x jd mangsa FESYEN! tu je. Nak dedah sane sini boleh, tp DEDAH la depan SUAMI kite yg SAH je! Bukan ker MENCANTIKKAN diri dan BERHIAS utk SUAMI kite dpt PAHALA. Btol x? Cube kite renungkan balik dlm agama kite pon ader sebut benda2x nie. Dah la, malas nk ckp byk, t wartawan cari aku lak. X pon blog aku kena cantas lak t. Hurrrmm, issskkhhhh aku xmo cmtue. AKU nak gak jaga Blog kesayangan aku nie. Sekadar ape yg aku tulis diatas tu semua pendapat dan SUARA hati aku je. Bukan bermaksud nk panas2x kan isu nie ye. HARAP MAKLUM.











Kredit this pitcha to : SINI


Dan klau u alls sume nk tgk byk lagi pics2x menarik pon boleh klik je kat atas tu ye. Selamat Membaca.

No comments: