Si Sepet Dan Si Manis

Si Sepet Dan Si Manis

Wednesday, May 11, 2011

Kek Kahwin dan Pulut Kuning

Salam dan Selamat Pagi peeps yg gojes2x lagi cantik2x nie :) Pagi ni kuar umah, tgk langit mcm nk ujan. Dalam ati berkata : Ya - Allah, turunkan lah ujan yg lebat pagi nie. Sejak akhir2x nie panasnye lain macam! Berpeloh2x ketiak dan 1 badan nie :) Kena mandi berkali2x dlm sehari. Errrkkk? Ye lah, name pon cuace skang nie PANAS. Dgr2x cuace meningkat panas smpai 36 Darjah Celcius. Tp, blom lagi klau korang sume g Medan, Indonesia tu, Kat airport tu pon dah mencecah 40 Darjah Celcius . Huh! Lagi Hebat dari negara kite nie kan? Tp ape nk buat, perubahan cuace nie bukan leh kite jangkakan. Kena terima lah dengan REDHA. Hmm, entri pepagi ni nk buat pasal Pemilihan kek kawen dan pulut kuning. So, ade x bride2be yg pening nk pillih ape sbg acara pemotongan kek kawen nanti? Kek fondant, Kek cawan, Pulut kuning atau yg terbaru skg nie, Macaroons menjadi kegilaan kite :) Tp bg saya kan, klau nk buat macaroons tu sbg acara pemotongan kek tu, boleh. Cume, kena tempah byk sikit lah sbb nk kasi nmpk byk bile tangkap gambar nanti. Mcm saya, saya tak nk kek fondant sbb? Kek fondant tu manis sgt, saya xbrape  nk gemar makanan yg manis2x sgt nie. Sbb saya dah cukup MANIS ye. Perasan kejap katsini. Hehehehehehe. Saya berhajat nak jdkan Pulut Kuning sbg Acara Resepsi nanti. 2 tingkat pon dah cukup. Sedap dicicah ngan rendang ayam atau kuah kari :) Dan utk sebelah pihak lelaki nanti, saya nk order kek cawan tp bukan fondant. Saya nk order kek cawan yg atasnye frosting je. Tak lah terlalu manis kan?













Saya suke yg sederhana dan tak over sangat. Walaupun bergelar raja sehari nanti tu adalah hari utk diri kite, tp dlm agama kite pon ade sebut, JGN membazir sangat. Bg saya, kek fondant dan kek cawan fondant tu menarik hati , Tapi utk kurangkan kemanisan dalam darah saya nie, saya lebih suke Pulut Kuning dan jugak Kek cawan Frosting :) Yummmyyyy..........

No comments: